

برگزار شده توسط : دانشگاه مازندران
اولین کنفرانس مدیریت کسب و کار در کشورهای حوزه دریای خزر (چالش ها و راه کارهای بازاریابی بین الملل و صادرات)
تاریخ برگزاری : 14 آبان ماه 1399
بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری با نقش میانجی گری رضایت مشتری(مورد مطالعه: بانک پاسارگاد استان خراسان شمالی)
ابراهیم خادمی , وحید میرزایی
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری با نقش میانجی گری رضایت مشتری (مورد مطالعه : بانک پاسارگاد استان خراسان شمالی) صورت گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش و ماهیت توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مشتریان بانک پاسارگاد استان خراسان شمالی میباشد. با توجه به اینکه برای تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری استفاده گردید، لذا متناسب با آن جهت تعیین حجم نمونه مورداستفاده قرار گرفت. براین اساس تعداد 187 نفر بهعنوان نمونه در نظر گرفتهشده و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید، بدینصورت که برای سنجش مسئولیت اجتماعی شرکت چا، یی و بگازی (2016)، ماندهاچیتارا و پولدانگ (2011)، لی و همکاران (2012)، برای سنجش وفاداری مشتری چانگ و یه (2017)، بات و درزی (2016) و برای سنجش رضایت مشتری چانگ و یه (2017)، الهاواری و وارد (2006) استفاده شد. پایایی پرسشنامه مذکور به روش آلفای کرونباخ برای متغیرهای مسئولیت اجتماعی شرکت (0/810) وفاداری مشتری (0/777) و رضایت مشتری (0/787) به دست آمد و روایی محتوای پرسشنامه نیز مورد تأیید اساتید مدیریت قرار گرفت. دادههای بهدستآمده با روشهای آمار توصیفی از طریق نرمافزار SPSS نسخه 24 و آمار استنباطی (روش معادلات ساختاری) به کمک نرمافزار AMOS نسخه 16 تجزیهوتحلیل شد. یافتههای پژوهش نشان داد. مسئولیت اجتماعی شرکت به صورت غیر مستقیم و به واسطه رضایت مشتری بر وفاداری مشتری اثر گذار است. همچنین نتایج حاکی از تأثیرگذاری مثبت و معنادار مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری و رضایت مشتری دارد و اینکه رضایت مشتری بر وفاداری مشتری اثر مثبت و معناداری میگذارد.
مسئولیت اجتماعی شرکت، وفاداری مشتری، رضایت مشتری
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1399 , بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری با نقش میانجی گری رضایت مشتری(مورد مطالعه: بانک پاسارگاد استان خراسان شمالی) , اولین کنفرانس مدیریت کسب و کار در کشورهای حوزه دریای خزر (چالش ها و راه کارهای بازاریابی بین الملل و صادرات)

تاریخ برگزاری : 14 آبان ماه 1399
تماس با ما
آدرس: مازندران - بابلسر – خيابان پاسداران – سازمان مركزي
تلفن: 01135303000
دورنگار:01135334253
کد پستی: 13534 – 47416
رایانامه: info@umz.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به همایش نگار میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)